Thursday 8 August 2013

Selamat Hari Raya : Kegembiraan Hanya Untuk Allah S.W.T



hai semua . di hari raya mulia ini . saya marini the owner of blog ingin berkongsi cerita hari raya saya .Hari raya saya amat berbeza daripada korank . sambutan hari raya korank comfirm HAPPY GILER KAN !  tapi bagi saya tak ! . hari yang perlu bahagia bagi semua umat islam menyambut harus dipenuhi dengan kegembiraan tapi saya tak . ia penuh kesakitan ,kesedihan , kesepian. comfirm korank kata eh tipu lha 2uh gambar kat atas tengok awak happy jha . menmang saya happy . Happy sangat_2 tapi hanya untuk diri saya sendiri dan Allah S.W.T . kegembiraan ku hanya untuk Allah S.W.T sesungguhnya saya tak mahu di saat ku susah saja ku mengingatinya tapi di saat ku senang ku mempedulikannya . saya ingin mencari kebahagiaan daripada maha pencipta . saya tak ingin mencari kebahagiaan daripada manusia kerana kebahagiaan yang ada semuanya daripada Allah S.W.T . Tapi dimana kebahagiaan kucari ?? tertanya_2 diri ku ini . malah ku sudah ada jawapan . Jawapannya ialah dekatkan diri dengan maha pencipta . dengan apa cara ?? dengan beribadah kepadanya . menjauhi larangannya . membaca al-Quran . 

Ku akan cuba mencari kebahagiaan dari-Nya . malah kamu semua pown boleh mencari kebahagiaan dari-Nya . Ayuh kita cari kebahagiaan daripada maha pencipta . jangalha cari kebahagiaan dengan harta , kecantikan dan kelebihan . kerana itu tiada nilai lansom di akhirat . hanya di dunia sahaja . oleh itu jugak , kalau kamu ingin mencintai seseorang . cintakanlah seseorang itu kerana agama . sesungguhnya kalau kamu memilih dan mencintai seseorang kerana agama nescaya beruntung kedua-dua tanganmu . jadi nikahilah seseorang kerana agama . jangan kepada harta , keturunan dan kecantikan . Tao !! my advice must remember it ok . nasihat yang berbaloi bagi oam yang inginkan isteri yang solehah atau suami yang soleh . ku sedang mencari lelaki yang soleh . tapi dimanakahnya ?? jangan risau wahai diri ini . suatu hari nanti Allah S.W.T akan ketemukan . seperti yang dijanji . yang baik dengan yang baik . yang buruk dengan yang buruk . betOlkan kalau salah betolkanlha ye my friends bloggers .
Walaikummusalam


No comments: