Monday 2 January 2017

Bila anda ada pilihan



haii followerss , okayy bermula lah overnight story daripada saya , tajuk ni sama susah dengan saya nak menaip but bagi sesetengah pihak senang sahaja sebenarnya , but to me its really hard . okayy sini kalau anda diberi pilihan , satu ini menguntungkan dan satu lagi merugikan . So u think which one should you all pick ? majoriti semua manusia akan pilih menguntungkan betul kan ? siapa je dalam dunia ni nak rugi . Seperti mana anda diberi pilihan oleh Allah S.W.T Jadi jahat atau baik ? 
 jahat ganjarannya neraka , baik ganjarannya syurga betul kan ? Bila ditanya , semua cakap nak jadi baik , tapi still dalam jahat kenapa ? kenapa ? kenapa ? sebab kadang-kadang , kita pilih untuk jadi baik tapi tak sedar kita ada untuk jadi jahat . Thats why membuat pilihan ini kadang-kadang senang and sometimes susah . Seperti mana anda diberi pilihan untuk berubah dan tidak . Berubah tak semudah ABC tapi ia boleh jadi semudah ABC jika kita usaha . 
 
Ada juga pilihan untuk adalah memilih yang dua-duanya sama membawa kebaikan untuk diri anda , so mana yang korank rasa terbaik ? ikutkan jika anda memilih yang itu , yang ini akan rasa rugi , kalau tak pilih yang itu lagi lah rugi . But one u realize , yang itu lagi terbaik daripada ini .
Membuat pilihan ini mampu menyakitkan  sesuatu perkara sebenarnya . Iaitu adalah hati , bila anda kena buat pilihan bila melibatkan hati orang , hati sendiri . Kalau pilihan soal hati ni anda perlukan pengorbanan , korbankan hati sendiri untuk melihat orang yang kita sayang bahagia , tapi sometimes pilihan hati yang kita pilih salah , membuatkan orang yang kita sayang sakit jatuh dan tak mampu nak bangkit . Di situ terdetik rasa bersalah dalam diri kita tapi apakan daya , masa tak boleh nak berpusing , cuba lah untuk redha dan bangkitkan semangat dan tetapkan matlamat untuk tahun baru ini 2017 
 
*Ish merepek punya overnight*
*maaf followers*
*Tak yah baca lah*

No comments: