Tuesday 24 November 2020

END OF FAIMAR STORY


HAII my bloggers, uish lamanya saya tak menaip dan story. Yang mana lama bermain blog dan tahu kisah saya mesti tahu lah kan kisah percintaan saya. Okay masuk tahun ni genap 8 tahun hubungan percintaan kami 4/06/20 hari tu. Saya sejujurnya nak story yang hubungan saya dengan "F" sudah berakhir bulan lepas. 

Hubungan ini berakhir ada kesilapan saya jugak terlalu sibuk dengan kerja baru yang kononnya boleh dapat income banyak. Tetapi memang boleh bagi income banyak that is "BIGO LIVE". Saya start kerja jadi host sebagai bigo bulan Julai 2020. Masa tu main suka suka just buat live macam biasa n then ada member dari satu agency ni offer untuk jadi host. Masa tu berfikir 2-3 kali patut ke tak ye. Masa tu saya cerita lah dekat "F" sebab on the first place dia yang suruh main BIGO sebab boleh buat income. Di saat itu memang kami tengah kumpul duit nak bertunang bulan 12 semua. So fikir if i join BIGO boleh tambah duit apa semua lah kan. 

Semasa saya bekerja sebagai host dalam BIGO pada bulan Ogos. Tu bulan pertama saya start kerja sebagai host and then start awal bulan september hubungan kami makin dingin. "F" cakap saya dah berubah terlalu taksub and sampai lupakan dia, pentingkan kawan-kawan dalam bigo berbanding dengan dia. Buat live sampai pagi semua. Okay kat situ nampak kesilapan saya, dia tegur and yup saya ubah lah waktu kiranya sebelum ni saya live je pukul 9 ke apa semua. But bila dia tegur, saya live lambat sikit kiranya after dia habis kerja terus on the phone, luangkan masa and dengar dia story apa semua kan. 1-2 minggu okay lah bila saya buat semua itu. Suddenly, setiap kali on the phone dia perli tentang bigo semua kat situ tercetusnya perbalahan n saya nampak dia tak faham kerja saya semua. 

Susah sangat ke nak faham kerja saya. Dia mula kata saya tak menghargai dia, Tuhan saja tahu bertapah saya sangat teramat hargai dia. But bila kesilapan saya terlalu busy nak kejar task sebab nak completekan. If tak completekan task, gaji tak dapat so rugilah. Saya bersyukur dia top support saya dalam live BIGO. bukan kata dia tak support saya, dia support sahaja dari segi "DIAMOND" cuma dari segi mental saya dia tak support. When we on the phone, he always perli perli, bila time saya malas nak live kiranya nak luangkan masa dengan dia but dia cakap "lah kenapa tak buat live nanti tak dapat income kang, pergi lah live i okay je". me be like "apa masalah u ni, i nak luangkan masa dengan u pertikaikan pulak, apa u nak sebenarnya!".  Setiap kali on the phone suka perli macam tu dan cemburu dia tak bertempat. Okay saya tak kisah dia nak cemburu, cemburu kan tanda sayang betul tak gaiss, but biarlah bertempat. He jealousy because of dalam BIGO u gaiss boleh naik VC berbual dengan host, so live saya ramai lelaki yang naik vc. Perempuan jarang naik VC, so dia mcm tak puas hati lah and lelaki yang naik pun satu hal buat pickupline semua. bak kata "PHP" ( PEMBERI HARAPAN PALSU) tapi for me anggap tu fake and sekadar gurauan. On his behalf, dia take that as a reality, and mula tuduh tuduh saya ada kekasih dalam tu. 

Honestly, i didnt have a boyfriend on that BIGO, memang saya ada rapat dengan beberapa lelaki dalam bigo but only as FRIENDS NOT MORE THAN THAT, but he still menuduh. Sampai tahap saya give up dengan sikap dia. Saya tak boleh nak go on, saya rasa serabut sangat masa tu saya terlalu ikutkan emosi saya. Pada bulan oktober hubungan kami makin teramat teruk, whereby saat tu saya serabut saya buat tak layan dia dan saya lebih suka untuk berbual dengan rakan bigo saya and open multi guest live room but main game. Saya abaikan dia, sebab geram sangat kalau on the phone asyik gaduh je. Perempuan mana je boleh tahan, bila saya ajak main bigo and join berkawan semua dia menolak. 

THIS WILL BE CONTINUE LATER, I GOT JOB NEED TO BE DONE
OH AUDIT REPORT. K BAIII GENGG
LOVE U ALL


No comments: