Thursday 30 June 2016

Sejadah Cinta



Maaf malam ini ada sedikit pengkongsian hati yang aku ingin sampaikan . Tentang dia yang sangat aku sayangi , yang sangat aku cintai dan rindui . Aku pernah meminta pada Illahi agar perasaan ini lenyap tetapi malangnya tidak Allah membuat hati ini makin sayang malah Allah tutup pintu hatiku ini dan menjaga  merawat hati aku . Si dia yang dha ada pengganti aku di sisi . Aku happy sangat bila si dia happy sampai saat ini aku redha dengan kehilangan dye sebagai seorang kekasih dan menjadi seorang adik or sahabat baginya , menmang sukar untuk menjadi sahabat disisinya sedangkan hati ini tipu lah kalau kita tak kata cemburu bila si dia dengan pengganti ku itu . Tapi aku yakin pada Satu Allah . Setiap yang dilakukan-Nya ada hikmah . Dan aku yakin ada sebab kenapa Allah hadirkan perasaan sayang buat si dia kepada pengganti aku itu meskipun si dia kata masih menyanyangi diriku dan mengatakan dua-dua dia sayang tak lebih tak kurang pun . Dan sampai membuat si dia keliru bila aku meminta , aku atau si pengganti tuh . akhirnya Aku malas nak gaduh-gaduh aku amik keputusan untuk menjadi Along adik dan sahabat macam mula-mula kenal . Itu lagi baik , malahan aku siap text pengganti aku itu untuk menjadi kawan sebab aku tak nak ada perasaan dendam atas sebab cinta yang tak pasti ini . Aku tak tahu kenapa selepas sahaja aku text si pengganti itu dan hormat dye sebagai kakak aku rasa tenang , macam dalam hati aku ini ada batu yang berat baru sahaja di buang . Ya Allah hanya Illahi sahaja yang tahu bertapah redho nyer aku masa itu dan aku tak sangka aku pasrah macam itu sekali , mungkin aku menmang betol-betol sangat berserah semua pada Allah . Jujur aku tak mampu menyanyangi lelaki lain selain si dia . Dia amat special untuk aku . Perpisahan ini ada sebab aku tahu perpisahan ini Allah dah aturkan sebab Allah sangat sayangkan hamba-Nya dan Allah takut hamba-Nya terjerumus kepada perkara yang hamba-Nya tak pasti akan berlaku . Aku bersyukur sangat dengan perpisahan ini , meskipun hati ini amat merindui seperti dulu , bercakap telefon mesej everyday tapi diri ini cepat sedar . Semua itu adalah jalan-jalan mendekati zina . Dan hati ini menjadi benci kepada jalan-jalan itu dan tak nak ulangi lagi . Hati ini amat berserah pada Allah . Dan mampu berdoa dan solat hajat agar si Dia menjadi jodohku , Hati ini menunggu si dia untuk membuka balik pintu hati ini dengan Cinta Halal iaitu pernikahan . Aku yakin sejauh manapun kau berpisah , sebanyak manapun kau ingin bercinta dengan 100 org perempuan pown , kalau Allah nak kita bersama , sampai satu masa Allah satukan jugak . Aku yakin pada jodoh yang ditetapkan cuma aku sekarang hanya berdoa pada Allah dan menyebut namanya dalam sejadah cinta ku kepada Illahi . Aku kuat dalam menerima ujian dari-Nya kerana Allah sentiasa ada bersama hamba-Nya . Allah ingin aku jaga hati kepada yang betol-betol layak untuk menerimanya itulah suamiku yang entah sape . tapi diri ini berharap si dia , entah mengapa hati ini amat menyanyangi si dia . Adoiii aku syukur dengan perasaan ini Ya Allah Engkau yang hadir dan bagi aku simpan perasaan ini ada sebab . okayy lah cukup sahaja coretanku  nanti aku sambung balik :D

No comments: